Wegańskie burgery z fasoli i batata

Wegańskie burgery uwielbiam odkąd sięgam pamięcią. Nawet jako dziecko, kręcące nosem na brokuły, szpinak i wszystko, co uchodziło za zdrowe, uwielbiałam kotleciki z cukinii, które robiła moja mama, desperacko próbując przemycić w posiłku chociaż trochę ‚zielonego’.

Dzisiaj nikt mnie nie musi zmuszać do jedzenia warzyw- uwielbiam wszystkie i pod każdą postacią. Dla urozmaicenia warto sięgać po nieoczywiste rozwiązania i próbować ich w nowych formach- spaghetti z marchewki, brownie z buraka oraz… burgery z fasoli.

Idealne dla wegan i wegetarian źródło roślinnego białka, które w połączeniu z ziarnami zbóż zawartymi w bułce lub chlebie stworzą komplet niezbędnych aminokwasów egzogennych. Do tego węglowodany złożone z batatów i zdrowe tłuszcze zawarte w tahini, pestkach i awokado… Posiłek idealny! W dodatku naprawdę nieskomplikowany i zabójczo pyszny. Spróbujcie!

Składniki:

-Puszka białej fasoli
-Pół batata
-Duża szczypta mielonego kuminu
-Łyżeczka sosu sojowego
-2 łyżki mąki owsianej
-Świeża kurkuma* (u mnie 2 małe korzenie) 
-Tahini
-Prażone pestki słonecznika
-Wędzona papryka
-Pietruszka
-Kolendra
-Czarnuszka

*można zastąpić mieloną- wówczas dodaj pół łyżeczki 

Przygotowanie:

Batata posmaruj oliwą i piecz do miękkości (około 30 minut) w 190 stopniach.

W tym czasie dokładnie opłucz fasolę i przełóż ją do dużej plastikowej miski. Dodaj sos sojowy, tahini, połowę pestek słonecznika, przyprawy, mąkę owsianą i upieczonego batata (bez skórki) i zmiksuj na gładka masę. Następnie dodaj resztę pestek i posiekane zioła, wymieszaj.

Burgery lep (najlepiej po przestygnięciu masy) wilgotnymi rękami. Piecz 20 minut w 200 stopniach. Następnie przełóż na drugą stronę i piecz jeszcze 5-10 minut. Podawaj w bułce, z awokado, sałatą i sosem tahini.

2018-08-03T09:58:37+00:00