Sałatka z orzechową quinoą, burakiem, kozim serem i granatem

Dzisiaj na obiad wpadła szybka, prosta sałatka. A chociaż prosta, to niezwyczajna. Bo z eksperymentalną, orzechową quinoą*, w której od razu zakochałam się po uszy. W połączeniu z burakami, kozim serem, pestkami granatu i prażonymi migdałami – sałatka stała się istnym „Rajem dla podniebienia”.

sałatka
* Polecam przygotować od razu większą porcję orzechowej komosy ryżowej, bo z pewnością Ci zasmakuje! Można ją spokojnie przechowywać ugotowaną w lodówce przez kilka dni i dodawać do sałatek, śniadania lub dowolnego posiłku.

Składniki (na 3 porcje):
– 150 g rukoli
– 4 ugotowane/upieczone buraki
– 1/2 szklanki nieugotowanej quinoi
– 1/2 szklanki wody
– 1/2 szklanki mleka roślinnego
– 1 łyżka masła orzechowego 100%
– awokado
– ser kozi
– 1/2 granatu
– 4 łyżki migdałów w płatkach
– ocet balsamiczny

Przygotowanie:
Zagotuj wodę z mlekiem i masłem orzechowym. Quinoę przepłucz wrzątkiem i wsyp do gotującego się, orzechowego płynu. Całość gotuj na małym ogniu pod przykryciem przez około 20 minut. Po tym czasie zdejmij garnek z kuchenki i pozostaw z przykrywką do ostygnięcia.
Buraki, awokado i kozi ser pokrój w cienkie plasterki. Płatki migdałów podpraż lekko na patelni (uważaj, bardzo łatwo je przypalić!).
Kiedy komosa ryżowa będzie już gotowa, zacznij przygotowywać sałatkę (najlepiej od razu porcjami, na miskach) 🙂 Kolejność składników i ułożenie ich na sałatce jest dowolna i zależy jedynie od Twojej wyobraźni 😉
Całość polecam skropić lekko octem balsamicznym, który podkręca wszystkie smaki i doskonale komponuje się z całością.
Smacznego!

sałatka

sałatka

2017-11-18T22:53:40+00:00