Pesto pietruszkowe

Przyszła jesień, a wraz z nią bóle głowy, katar i przeziębienia. Ludzie chodzą przygnębieni, a deszcz za oknem  powoduje u nich jesienną chandrę. Nie daj się jej!

Jesienią bardzo ważne jest, abyś zadbał o właściwy poziom minerałów i witamin w organizmie.

Jedz świeże warzywa, kasze, używaj w swojej kuchni ziół i rozgrzewających przypraw, aby wzmocnić  swój organizm.

Pietruszkowe pesto ma właściwości rozgrzewające i wzmacniające organizm.

Pietruszka

A ponadto natka pietruszki:

– Zawiera wiele cennych składników odżywczych, w szczególności witaminę C (jedna łyżka posiekanych listków pokrywa jej dzienne zapotrzebowanie) oraz potas, żelazo, magnez, wapń, fosfor,  beta karoten i witaminę B12.

– Oczyszcza krew z toksyn, dzięki czemu organizm staje się wydolniejszy i zaczyna sprawniej pracować.

– Ma silne działanie przeciwzapalne (pomaga zmniejszyć częstotliwość pojawiania się zmian trądzikowych).

– Wzmacnia układ odpornościowy.

– Zapobiega infekcjom układu moczowego, zapaleniu pęcherza, działa korzystnie przy chorobach nerek.

– Działa napotnie i przeciwgorączkowo.

– Wpływa pozytywnie na proces trawienia i zapobiega wzdęciom.

– Łagodzi objawy choroby reumatycznej.

– Pomaga w wywołaniu spóźnionej miesiączki i łagodzi bóle menstruacyjne.

– Niweluje nieprzyjemny oddech, zapobiega powstawaniu próchnicy, wzmacnia i odkaża dziąsła.

–  Świetnie wpływa na wzrok i cerę.

– Spowalnia proces starzenia się, zwalczając wolne rodniki.

– Zwalcza anemię.

Warto więc kupić i zajadać te małe, pełne mocy, zielone listeczki. 🙂

 

Czas przygotowania: ok. 5 min.

Składniki:

– 2 pęczki natki pietruszki

– 1-2 ząbki czosnku

– 3 łyżki oliwy z oliwek

– 1 łyżka soku z cytryny

– 3 łyżki pestek słonecznika

– 3 łyżki pestek dyni

– sól morska do smaku

Przygotowanie:

Na suchej patelni upraż delikatnie pestki dyni i słonecznika. Do słoika włóż wszystkie składniki i zmiksuj. Jeśli pesto wyjdzie zbyt gęste, dolej odrobinę wody, aby uzyskać właściwą konsystencję.

Pesto

Pesto znakomicie smakuje połączone z ugotowaną kaszą jaglaną, grzankami i jako dodatek do kanapek 🙂

Smacznego!

2017-11-18T23:10:00+00:00