Pancakes bananowo-kokosowe (z nutellą z awokado)

Zanim zacznę rozwodzić się na temat kilku(nastu) zasad zdrowego odżywiania, o których będzie mój kolejny wpis, chciałabym zaproponować Ci coś pysznego na śniadanie. Pancakes bananowo-kokosowe.

Mmm… Na samą myśl o tych małych, słodkich naleśniczkach robię się głodna.

Zawsze kiedy chcę rano zjeść coś dobrego i szybkiego, na patelnię lecą naleśniki.
Ich przygotowanie zajmuje około 15 minut, a po chwili w całej kuchni unosi się przepiękny zapach bananów i cynamonu…
Placuszki wychodzą lekko wilgotne w środku, słodkie i przepyszne. Jest to ulubione śniadanie mojego 8-letniego brata 🙂
Znakomicie komponują się z nutellą z awokado, na którą przepis również znajdziesz poniżej 🙂

Takie śniadanie dostarczy Ci wielu potrzebnych składników odżywczych. Płatki owsiane, jajka czy awokado są bardzo cennymi produktami, które powinny znajdować się w Twojej diecie. O ich właściwościach będę pisała jeszcze nie raz 🙂

Składniki na placuszki:

– 2 banany
– 2 jajka
– ok. pół szklanki płatków owsianych
– 2 łyżki płatków jaglanych (opcjonalnie)
– 2 łyżki mąki kokosowej (możesz zastąpić ją wiórkami kokosowymi)
– garść rodzynek
– pół łyżeczki cynamonu
– pół łyżeczki kurkumy
– szczypta kardamonu i imbiru (opcjonalnie)

Rodzynki zalej wrzątkiem w celu usunięcia z nich konserwantów. (Najlepiej kupić takie, które w swoim składzie nie zawierają m.in. dwutlenku siarki).
Do miski/garnka dodaj pozostałe składniki i zmiksuj je blenderem, a następnie dodaj rodzynki i wymieszaj.
Jeżeli masa będzie zbyt płynna, możesz dodać do niej trochę więcej płatków owsianych 🙂 Jej konsystencja powinna być dość gęsta. Taka, żeby placuszki układane łyżką na patelni, nie rozpływały się.

Jeżeli masz patelnię, na której da się smażyć bez tłuszczu, to śmiało możesz zacząć smażyć swoje naleśniczki. Jeśli zaś takiej nie posiadasz, rozgrzej na patelni odrobinę oleju kokosowego, a następnie nakładaj po 1 łyżce masy, formując z niej placuszki.

Smaż około pół minuty i przewróć delikatnie na drugą stronę. Po chwili zdejmij je z patelni 🙂

Naleśniki

Składniki na nutellę:

– 1 awokado
– pół banana
– 4 łyżki wiórków kokosowych
– 3-5 łyżek kakao (najlepiej surowego)
– 2 daktyle namoczone wcześniej we wrzątku (opcjonalnie)

Wszystkie składniki zmiksuj na gładki krem. Gotowe! 🙂

Nutella świetnie smakuje w towarzystwie naleśników, ale także sama, wyjadana łyżeczką ze słoiczka. Można dodawać ją również do deserów, owsianki czy smarować nią kanapki. Znakomicie zastąpi czekoladę, będąc jej dużo zdrowszą alternatywą 🙂

Nutella
Smacznego!

2017-11-18T23:09:30+00:00