Kolorowa sałatka z kaszy gryczanej

Sałatki to z pewnością coś, co lubię robić najbardziej 🙂 Najfajniejsze w ich robieniu jest to, że wersji sałatek jest nieskończenie wiele i tak naprawdę można do nich dodać praktycznie wszystko. Zawsze wybieram sobie jakąś bazę (np. sałatę, rukolę, szpinak, kaszę), źródło białka (jajka, rośliny strączkowe, ser itp.), źródło zdrowego tłuszczu (oliwa z oliwek, orzechy, olej lniany itd.) i jak najwięcej kolorowych warzyw 🙂   Po takim posiłku wiem, że mój organizm dostał dobrej jakości paliwo, a ja dostarczyłam mu wielu potrzebnych składników odżywczych 🙂

kasza gryczanaDzisiejszą bazą sałatki jest kasza gryczana. Jest ona świetnym źródłem białka, bogatym w cenne aminokwasy (np. lizynę i tryptofan, których nasz organizm sam nie potrafi wytworzyć).Te drobne, brązowe ziarenka mają w sobie pełno błonnika, soli mineralnych i witamin m.in. B1, B2, P i PP.

Kasza gryczana jest bezglutenowa, nie zakwasza organizmu i świetnie sprawdza się jako dodatek do wielu potraw lub główny składnik wielu dań – zarówno tych na słono, jak i na słodko 🙂 Działa przeciwzapalnie, wspomaga naczynia krwionośne, oczyszcza i wzmacnia jelita, poprawia apetyt… a to tylko jedne z wielu właściwości, które posiada.

Ta sałatka to prawdziwa bomba witaminowa. Burak, batat, natka pietruszki… Moc witamin w jednej misce!

Tak więc do dzieła! Nic, tylko jeść 🙂

 

Składniki:

– 2 kubki ugotowanej kaszy gryczanej palonej lub niepalonej
– 1 kubek ugotowanej cieciorki
– pół pęczka natki pietruszki
– pęczek szczypiorku
– 1 papryka
– 2 bataty
– ok. 100 g. sera typu feta lub sałatkowego
– kilka małych pomidorków
– garść pestek słonecznika
– sól i pieprz do smaku (opcjonalnie)

 

Przygotowanie:

Cieciorkę namocz dzień wcześniej na całą noc, a następnego dnia dokładnie ją opłucz, wsyp do garnka i zalej wodą, aby było jej 3 razy więcej niż ciecierzycy. Gotuj około godzinę pod przykryciem, lekko soląc na kilkanaście minut przed końcem gotowania.
Ugotuj kaszę gryczaną według przepisu na opakowaniu. Bataty obierz, pokrój w kostkę i gotuj na parze przez ok. 15 minut. Natkę pietruszki i szczypiorek dokładnie umyj i posiekaj. Serek i umytą paprykę pokrój w kostkę, małe pomidorki umyj i przekrój na pół, a pestki słonecznika podpraż na suchej patelni.
Do miski wsyp ugotowaną kaszę gryczaną, cieciorkę, natkę, szczypiorek, paprykę, bataty i ser, przypraw wedle uznania, a następnie wymieszaj całość drewnianą łyżką. Sałatkę ozdób małymi pomidorkami i posyp pestkami słonecznika.

 

kasza gryczana

cieciorka

natka pietruszki

papryka

bataty

feta

sałatka z kaszy gryczanej

Smacznego! 🙂

2017-11-18T23:02:36+00:00