Jaglany budyń waniliowy

Wszelkiego rodzaju kremy i budynie uwielbiam od dziecka.
Kiedy jednak zaczęłam zdrowo się odżywiać, wszystkie sklepowe słodkości (te w proszku i te już przygotowane) trzeba było odstawić na bok.
Kryje się w nich bowiem cała masa różnych śmieciowych dodatków chemicznych i… tony cukru.

Moją przygodę z kaszą jaglaną rozpoczęłam już jako przedszkolak. Mama przygotowywała mi ją rano na śniadanie. Jednak tak naprawdę odkryłam ją dopiero 2 lata temu, a wtedy zakochałam się w niej po uszy.
Można z niej zrobić dosłownie wszystko – od kotletów, przez ciasta, kremy, lody (!) i budyń!
Budyń wychodzi szczególnie dobry, o idealnej konsystencji i smaku.
W dodatku jest bardzo zdrowy – gdyż jak wiadomo kasza jaglana jest jedną z najzdrowszych kasz.
Jest bezglutenowa, więc mogą ją spożywać osoby, które glutenu nie tolerują. Jest też lekkostrawna, odkwasza organizm, oczyszcza, dodaje energii, wzmacnia pracę jelita grubego i zawiera wiele cennych minerałów i składników odżywczych 🙂

Więc do dzieła! Zdrowy deser, posiłek po treningu lub śniadanie idealne 🙂

 

Wersja nr 1

Czas przygotowania: ok. 10 min.

Składniki:

– szklanka ugotowanej kaszy jaglanej (ok. ½ szklanki nieugotowanej)
– 100 ml mleka kokosowego
– banan
– łyżeczka sproszkowanej wanilii
– łyżeczka cynamonu
– dodatki 🙂 – u mnie: migdały, orzechy nerkowca, kakao i wiórki kokosowe.

Jako dodatki do budyniu polecam bakalie, suszone owoce, masło orzechowe czy domową nutellę (przepis TUTAJ).

 

Przygotowanie:

Ugotowaną kaszę jaglaną wsyp do garnka, dodaj mleko kokosowe, wanilię i cynamon, a następnie gotuj przez kilka minut. Dodaj banana, zmiksuj, przełóż do miski, ozdób i gotowe 🙂

 

 

 

Wersja nr 2 (dla sportowców)

Składniki:

– szklanka ugotowanej kaszy jaglanej (ok. ½ szklanki nieugotowanej)
– 100 ml mleka kokosowego
– miarka odżywki białkowej o smaku waniliowym
– łyżeczka cynamonu
– dodatki 🙂

 

Przygotowanie takie, jak w wersji nr 1 🙂

budyn

Smacznego!

 

2017-11-18T23:04:08+00:00