Gofry dyniowe

 

Sezon dyniowy rozpoczęty! Ja, na swoim koncie mam już z kilkanaście zjedzonych dyń 🙂 A Wy?

Gofry dyniowe

Dynia jest jednym z moich ulubionych warzyw, nie tylko ze względu na jej cudowny smak, ale również dlatego, że kryje w sobie moc witamin i minerałów.
Im bardziej pomarańczowy miąższ – tym więcej ich tam jest 🙂
Bogata jest w witaminy A, B1, B2, C, PP, oraz niezbędne składniki mineralne: żelazo, fosfor, potas, wapń i magnez, a także beta-karoten. Jest również dobrym źródłem białka i błonnika. Polecana jest dla osób które się odchudzają, gdyż ma zaledwie 28 kcal na 100g!
Ponadto reguluje pracę jelit, pobudza procesy trawienne, oczyszcza organizm z trujących produktów przemiany materii, ma działanie przeciwzapalne, podnosi odporność organizmu, a nawet opóźnia procesy starzenia!
Dynia jest więc warzywem, które warto włączyć do swoich posiłków, szczególnie teraz, gdy za oknem coraz częściej pada, jest coraz zimniej, a nasz organizm narażony jest na przeziębienia…

Dziś mam dla Was cudowną propozycję na przepyszne, jesienne śniadanie lub słodki, zdrowy deser.
Chyba każdy z nas uwielbia gofry…:)
Przychodzę więc ze zdrowszą wersją. Bez glutenu, laktozy i cukru – tak, aby więcej osób mogło je zjeść 🙂
Są zdrowe i stanowią pełnowartościowy posiłek, dlatego spokojnie możecie je wcinać na śniadanie bez najmniejszych wyrzutów sumienia!

Składniki: (na ok. 10 szt.)

– 1/2 szklanki pure z dyni
– 1 banan
– 3 łyżki płatków owsianych
– 3 łyżki płatków jaglanych
– 3 łyżki mąki z quinoi (lub jaglanej/ryżowej)
– 6 łyżek mleka roślinnego
– 3 łyżki erytrytolu (lub ksylitolu/cukru kokosowego)
– 2 jajka
– 1 łyżka oleju kokosowego
– 1 łyżeczka proszku do pieczenia
– 1 łyżeczka cynamonu
– szczypta imbiru
– szczypta kardamonu

Skłądniki na polewę:

– 2 kostki gorzkiej czekolady (najlepiej 80-99%)
– 3 łyżki mleka roślinnego, np. kokosowego

Przygotowanie:

Upieczoną wcześniej dynię (najlepiej hokkaido) zmiel na pure i odłóż 1/2 szklanki. Resztę możesz wykorzystać do sałatki, zupy dyniowej lub np. ciasta 🙂

Dynia

Oddziel białka od żółtek. Białka ubij ze szczyptą soli na sztywną pianę, zaś żółtka dodaj do pure z dyni.

Do dyniowej masy dodaj pozostałe składniki (oprócz białek) i zmiel do uzyskania gładkiej konsystencji.

Składniki na Gofry

Składniki na gofry

Składniki na gofry

Białka wymieszaj delikatnie z resztą składników.

Ciasto na gofry

Rozgrzej gofrownicę. Delikatnie nakładaj ciasto ( ok. 1.5 – 2 łyżki na gofra) i piecz około 4 minuty.
Gotowe gofry przełóż na talerzyk.

Gofry

Przygotuj polewę. Rozpuść czekoladę z mlekiem roślinnym w małym kubeczku włożonym do miski z wrzątkiem.
Udekoruj gofry polewą i ulubionymi dodatkami (owoce, wiórki kokosowe, surowe kakao itp.)

Smacznego! 🙂

Gofry

2017-11-18T22:52:04+00:00