Fit tiramisu

Hej kochani!
Dawno nas tu nie było, ponieważ ostatnie miesiące w szkole naprawdę dały nam w kość (nauczyciele prześcigają się w robieniu sprawdzianów, a jeśli w terminarzu nie ma już na sprawdzian miejsca, to po prostu robią „dużą kartkówkę”…)

Niedługo wakacje – będziemy miały stanowczo więcej czasu na prowadzenie bloga.
Mamy tyle pomysłów, że same nie wiemy za co się najpierw zabrać. Już niebawem 🙂

Pamiętajcie, że możecie znaleźć nas na instagramie – TUTAJ – na którym jesteśmy aktywne każdego dnia 🙂

Tymczasem, mamy dla Was przepis na szybkie, wysokobiałkowe TIRAMISU!
Delikatny biszkopt – niewymagający pieczenia, przełożony pysznym, śmietankowo-waniliowym kremem.
Zapach kawy roznosi się po całym domu, a jej wyczuwalny smak idealnie komponuje się z całością… Niebo w gębie! Przysięgam!
Zdrowe tiramisu to idealne, białkowo-tłuszczowe śniadanko lub deser.
Całość ma ok. 443 kcal, B:37,6g T:27,2g W:9g

Składniki (na 1 porcję):Fit tiramisu
Biszkopt:
– 2 jajka
– 25 g mąki kokosowej
– 1 łyżeczka kawy rozpuszczalnej
– 1 łyżeczka kakao
– 1 łyżeczka cynamonu
– 20 g słodziwa* (u mnie erytrytol od kokos bydgoszcz )

– mocna kawa do namoczenia biszkoptu

*można zastąpić ksylitolem/syropem klonowym/cukrem

Krem:
– 200 g serka wiejskiego lekkiego
– 2-3 łyżki wody
– ok. 30-40 g słodziwa
– 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego/wanilii

Dodatki:
– kawa i kakao do posypania .

Przygotowanie:
Zmiksuj jajka z mąką kokosową, cynamonem, słodziwem i kawą na gładką masę.
Usmaż 4 małe placuszki na suchej patelni (na małym ogniu, pod przykryciem – po ok. 2 min z każdej strony)
Namocz placuszki w kawie przez 15 min.
Serek zmiksuj z wodą, słodziwem i ekstraktem waniliowym.
Nakładaj na przemian namoczone biszkopciki i krem, udekoruj kawą i kakao.
SMACZNEGO! ☺️

!Możesz zrobić tiramisu z potrójnej ilości składników. Wówczas połową placuszków wyłóż dno do małej formy na ciasto, przełóż połową kremu i przykryj kolejną warstwą placuszków. Następnie udekoruj pozostałym kremem, posyp kawą i kakao. Ciacho gotowe!

Fit tiramisu

Fit tiramisu

2018-05-23T07:17:32+00:00