Bezglutenowy chlebek z batatów i banana

Mmm bataty 🙂 Nie wiem czy zdążyłeś to już zauważyć, ale jestem ich wielką fanką.
Zostały one uznane za „najlepsze ze wszystkich warzyw” w rankingu stworzonym przez „Center for Sience in the Public Interest”.

Słodkie ziemniaki, są świetnym źródłem węglowodanów i cennych składników odżywczych. Zawierają witaminy A, B i C, a także magnez, żelazo i potas. Są lekkostrawne, mają miej kalorii niż zwykłe ziemniaki,  za to więcej błonnika i witamin. Dawniej ciężko było je dostać, jednak teraz można je znaleźć zarówno w supermarketach jak i na bazarku 🙂

batat

Bataty są również bardzo smaczne i znakomicie nadają się do przygotowywania najróżniejszych potraw 🙂

Wczoraj, wracając do domu po ciężkim dniu w szkole kupiłam 3 bataty w celu zrobienia czegoś smacznego. A to co powstało… wyszło cudowne 🙂 Chlebek wychodzi słodkawy i lekko wilgotny w środku. Zresztą, spróbuj sam!

bataty

 

Czas przygotowania: ok. 20 minut + ok. 50 minut pieczenia
Składniki:

– 2 bataty
– 2 banany
– pół szklanki bezglutenowych płatków owsianych
– szklanka ugotowanej kaszy jaglanej (ok. pół szklanki nieugotowanej)
– 1 jajko (jako zamiennik można użyć 2 łyżek siemienia lnianego zalanych 5 łyżkami gorącej wody)
– 2,5 łyżki oleju kokosowego
– garść migdałów
– garść rodzynek
– łyżka miodu (opcjonalnie – ja nie dodawałam 🙂 )
– pół łyżeczki proszku do pieczenia
– łyżeczka sproszkowanej wanilii
– łyżeczka cynamonu
– łyżeczka karobu/surowego kakao

 

Przygotowanie:

Nagrzej piekanik do 180 stopni.
Bataty obierz, dokładnie umyj, pokrój na kawałki i gotuj na parze przez ok. 15 minut.
Banany obierz ze skórki, a następnie odetnij kawałek jednego z nich (posłuży on do ozdobienia chlebka). Namocz rodzynki we wrzątku.

Do garnka lub jakiegoś pojemnika wrzuć ugotowane ziemniaki, banany, płatki owsiane, ugotowaną kaszę jaglaną, wbij jajko (lub dodaj jego zamiennik) i dodaj olej kokosowy, przyprawy i proszek do pieczenia, a następnie wszystko zmiksuj w celu uzyskania gęstej masy. Posiekaj migdały (zostaw kilka sztuk do udekorowania chlebka 🙂 ), a następnie wymieszaj je z masą i namoczonymi wcześniej rodzynkami.

Całość przełóż do wysmarowanej olejem kokosowym foremki, posyp karobem, ułóż na wierzchu plasterki banana i migdały.

Wstaw do nagrzanego piekarnika i piecz około 50 minut. Następnie pozostaw do ostygnięcia.

 

chlebek

Uwaga! Istnieje ogromne ryzyko, iż w domu będzie unosił się niebiański zapach. Może to spowodować nalot sąsiadów, lub omdlenie z zachwytu.

chleb

Chlebek wyśmienicie komponuje się z masłem z nerkowców i domową nutellą (przepis TUTAJ). Może on także posłużyć jako samodzielna przekąska do kawy lub herbaty 🙂

kanapki

Smacznego!

2017-11-18T23:03:15+00:00