Batony musli

W dzisiejszych czasach bardzo ciężko znaleźć na sklepowej półce batona, który nie przypomina swoim składem wyposażenia laboratorium chemicznego.
Sztuczne barwniki, konserwanty, a wśród wszystkich „ulepszaczy” stojący na czele syrop glukozowo-fruktozowy.
Okropność.

batony
Wychodzimy Wam na ratunek! Oto przepis na przepyyyyszne batony musli.
Są one idealną alternatywą dla kupnych słodyczy, świetnie nadają się na przekąskę w pracy, szkole czy w podróży.
Znakomicie sprawdzą się również w roli posiłku przed lub po treningu.

Batony zawierają same naturalne, pełne zdrowia składniki.
Są to m.in.:

  • płatki owsiane – dostarczają mnóstwa energii, uwalniając ją stopniowo i powoli do organizmu, poprawiają pamięć, koncentrację i szybsze przyswajanie wiedzy, przeciwdziałają zmęczeniu, zawierają moc witamin, błonnika i minerałów
  • suszone owoce – dostarczają energii – głównie z węglowodanów, są dużo zdrowszym zamiennikiem cukru, zawierają dużo błonnika, składników odżywczych i witamin
  • orzechy/nasiona – są źródłem „zdrowego tłuszczu” – nienasyconych kwasów tłuszczowych, zawierają liczne składniki odżywcze, regulują metabolizm i zapobiegają gromadzeniu się zbędnej tkanki tłuszczowej
  • cynamon – dodaje energii, obniża poziom cholesterolu i wspomaga regulowanie poziomu cukru we krwi, poprawia koncentrację, przyspiesza przemianę materii i poprawia trawienie 🙂

A to jedynie kilka z wielu właściwości wyżej wymienionych składników. Nic tylko robić i zajadać!

 

Składniki:

– 1 banan
– 1 jajko
– 1 łyżka mąki jaglanej/ryżowej
– 3 łyżki pulpy daktylowej lub 8 suszonych daktyli
– 6 łyżek płatków owsianych
– 2 łyżki migdałów w płatkach
– 4 łyżki rodzynek
– 2 łyżki jagód goji
– 2 łyżki wiórków kokosowych
– 1 łyżka nasion chia
– 3 łyżki prażonych pestek słonecznika
– 2 łyżki kakao
– 1 łyżka oleju kokosowego
– 1 łyżka masła orzechowego dobrej jakości (opcjonalnie)
– 1 łyżeczka cynamonu
– 1 łyżeczka wanilii
– szczypta kardamonu

 

Przygotowanie:

Rozgrzej piekarnik do 180 stopni. Zmiksuj banana, jajko, olej, masło orzechowe i daktyle na jednolitą masę. Dodaj pozostałe składniki i dokładnie wymieszaj. Uformuj batony i ułóż je na blaszce pokrytej papierem do pieczenia, a następnie wstaw je do piekarnika i piecz ok. pół godziny. Sprawdzaj co jakiś czas, czy batony nie robią się… zbyt brązowe, gdyż łatwo jest je mocno przypiec.
Po upieczeniu pozostaw do ostygnięcia, a gdy ostygną – ciesz się ich cudownym smakiem.

Pamiętaj, że „zdrowe” nie oznacza „mniej kaloryczne”. Batony dostarczają dużo energii, dlatego postaraj się nie zjeść od razu całej blaszki – choć może być ciężko…
Smacznego!
Batony możesz przechowywać przez kilka dni zamknięte w pojemniczku w temperaturze pokojowej lub w lodówce.

batonybatony

2017-11-18T22:57:49+00:00